amintiri citite

Sensibilitatea ruginește?

69

Seb, imi faci o poză?
Iți fac!
Da’ una frumoasă!
Nu știu ma’, nu pot sa fac miracole…
Dar eu cum am putut?,
îl întreb, după o scatoalcă după ceafă!
   Pentru o lungă perioadă a vieții, cam toată, n-am cultivat aproape nicio formă de sensibilitate. Nu pentru că n-am avut ori n-am vrut, ci pentru că eram foarte tânără cand am înțeles că pentru cei din jur sensibilitate înseamnă slăbiciune. Așadar, trebuia să fiu puternică, ceea ce de cele mai multe ori însemna să fiu dură, trebuia să dau impresia că puține lucruri mă atingeau, că totul mergea bine chiar și atunci când nu mergea bine, trebuia să mă ascund în dosul aparenței pentru a mă proteja. Pentru a nu-mi face rău. Pentru a nu fi, mai bine zis, a nu părea, vulnerabilă. O mai fac și acum! Exact ca în pozele pe care mi le face fecior-miu. Sunt…

Vezi articolul original 360 de cuvinte mai mult

amintiri citite

ZIUA DE 23 FEBRUARIE ÎN ISTORIA ROMÂNILOR

CER SI PAMANT ROMANESC

Ziua din 23 februarie în istoria noastră

1271: Prima menţiune documentară a oraşului Braşov.

Brasu: Acest toponim este atestat într-un document în limba latina, aflat în Arhivele Statului din Budapesta și în fotocopie la Institutul de Istorie Cluj, act prin care Ștefan, regele Ungariei, aproba contractul dintre „Chyel comes, filius Erwin de Calnuk” și „Teel, filius Ebl de Brasu cognatus eiusdem”.

Scurta cronologie a istoriei orașului.

1203: Tradiția și cronicile calendarelor brașovene îl consideră ca an „în care s-a început zidirea Brașovului”.

Totuși documentele și izvoarele sigure nu confirmă această dată.

1211: Printr-o diplomă a regelui maghiar Andrei al II-lea al Ungariei, Cavalerii Teutoni sunt așezați în Țara Bârsei (Numele apare sub formele Borza în diplomă și Burszam în bula papală care a aprobat-o). Se pare că ei au întărit cetatea Brașovia de pe Tâmpa.

Cavalerii teutoni construiesc cel mai vechi edificiu din oraș, Biserica Sfântul Bartolomeu din Brașov din…

Vezi articolul original 3.277 de cuvinte mai mult