amintiri citite · amintiri religioase

Cine este Dumnezeu?

Sursă: Cine este Dumnezeu? – Cartea Sfinţilor – Cronopedia

Cine este Dumnezeu?

Nu este om pe pământ care să nu-şi fi pus întrebarea: „Cine este Dumnezeu?” Sau  «Există oare Dumnezeu?»

Și EL ne răspunde: „Eu sunt Cel ce sunt“ – a spus Dumnezeu despre Sine. […] „Pentru că El a spus şi a fost; El a poruncit şi a luat fiinţă“ (Psalmul 33.9).

Dumnezeu este o Persoană care aude, care vede, care vorbeşte, care lucrează. Este un Dumnezeu întreit: Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul şi Dumnezeu Duhul Sfânt; Trei Persoane şi totuşi un singur Dumnezeu. Tatăl nu este Fiul şi  Fiul nu este Duhul Sfânt.

Aceasta este o taină pe care mintea omului nu o poate pătrunde, pentru că numai prin Duhul lui Dumnezeu se poate cunoaşte ce este dumnezeiesc.

Dumnezeu descoperă omului această taină numai când omul se smerește în faţa Sa:  „Temerea de Domnul este începutul înțelepciunii“ (Psalmul 111.10). În înţeles omenesc, această relație poate fi ilustrată grafic printr-un triunghi cu toate laturile egale; pe o latură a acestui triunghi scriem „Tatăl“, pe cealaltă, „Fiul“, pe a treia, „Duhul Sfânt“, iar în mijloc, „Dumnezeu“.

Când punctul central este unit cu colțurile, înțelegem câte ceva din Dumnezeul întreit!  Putem să-L vedem astfel pe Dumnezeu Tatăl, pe Dumnezeu Fiul şi pe Dumnezeu Duhul Sfânt într-o treime dumnezeiască în deplină armonie.

Dar Dumnezeu nu vrea să fie numai înţeles, ci şi crezut. Pentru a putea fi crezut, El S-a descoperit omului prin Creația Sa. Ferice de cel care poate spune împreună cu psalmistul: „Numai în Dumnezeu rămâne liniştit sufletul meu; de la El vine mântuirea mea. Numai El este stânca mea şi mântuirea mea, turnul meu înalt; nu mă voi clătina mult. La Dumnezeu este mântuirea mea şi gloria mea, stânca tăriei mele; adăpostul meu este în Dumnezeu“ (Psalmul 62.1,2,7).

4 gânduri despre „Cine este Dumnezeu?

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.