amintiri citite

Noapte de april

Sursă: Noapte de april

 

OCHI TOMNATICI

Noapte de april

Am vrut să scriu… Despre ce? De ce acum? Nu ştiu, am vrut doar să scriu, înainte ca noaptea să-şi dezbrace chipul şi să-mi înece cuvintele.
Tic-tac, tic-tac, aud imnul pieirii, rapsodia lacrimilor pe care cerul le plânge peste mine. Ceasul ticăie necontenit în acordurile inimii mele răzvrătite, care încă loveşte în goliciunea pe care mi-am zidit-o sau pe care te-am lăsat să mi-o zideşti, oricare dintre aceste adevăruri doare la fel.
În spate, uşa se deschide şi se trânteşte, dar nimeni nu intră în sicriul meu de piele, pe care destinul scrie catrene umoristice. Noroi, atât de mult noroi… De fiecare dată mă împiedic de el, căutând, cu o speranţă bolnavă, glasul care să îmi mângâie întunericul, chemând, prin ochii stelelor moarte, lovitura de cuţit pe care am iubit-o dintotdeauna.
Ştiu, mi-am zgâriat prea mult dragostea de fiecare dată când liniştea din jurul meu m-a făcut să o iert. Acum e frig şi nu mai am altceva să ofer, decât această singurătate rece.
În ce aş mai putea crede? În iubire? Nu, nu e decât o joacă eternă a orbilor, o mască ce va fi zdrobită sub paşii timpului, o flacără care se va îneca în propriul fum, un dans nesfârşit între el şi ea, dar niciodată între ea şi el.
Încă mă întreb de ce îi mai scriu, când ea nu este decât o muză ruptă din delirul nopţii… Linişte, draga mea, vreau să-mi închid ochii şi să ascult neantul cum te fură…

 

Tic-tac, tic-tac, tic-tac…

Bună, străină cu zâmbet cald! Mă întreb, tu ce culoare vei avea când îmi vei înfige pumnalul în inimă? Nu, nu sunt nebun şi chiar de aş fi, noi nu aparţinem aceleiaşi table de joc, regină de negru.

Nu-mi cere să-mi deschid ochii, vorbeşte-mi despre iubire cu voce de copilă, spune-mi că o vei trăi, iar eu voi muri pentru ea. Nu-mi promite că vei rămâne, promite-mi doar că mă vei întreba unde e uşa atunci când vei pleca.
Şi nu-mi zâmbi, te rog, pentru că-mi va fi greu să îţi uit zâmbetul…

Lasă un răspuns

